Page in your language

Sklizeno

„Na początku byliśmy najbardziej podekscytowani, gdy operacje związane z planowaniem asortymentu i przestrzeni sklepowej stały się bardziej skuteczne. W ciągu pierwszych trzech miesięcy wprowadziliśmy do Quantu dane i przygotowaliśmy planogramy dla trzech sklepów MY FOOD. Sklepy zostały wyposażone w tablety i pracowały z planogramami za pośrednictwem interfejsu internetowego bezpośrednio w miejscu sprzedaży.“

Martina Pokorná
Purchase Manager

Historia klienta

Pierwszy sklep My FOOD został otwarty w maju 2013 roku w Brnie z myślą o stworzeniu czeskiego konceptu sklepów średniej wielkości oferujących kompletny asortyment wysokiej jakości produktów spożywczych, podkreślających ich jakość, świeżość i skład, który łączyłby przyjemność z zakupów z doskonałą obsługą klientów.

W tamtym czasie na rynku dostępnych było jednak kilka podobnych koncepcji. W 2010 roku otworzono pierwszy "Náš Grunt" w Pradze, a w 2011 roku pierwsze "Sklizeno" w Brnie. Trzy podobne koncepcje, trzech różnych przedsiębiorców, trzy podobne motywy przewodnie: jakość, świeżość, uczciwość, wsparcie lokalnych produktów i rolników oraz koncentracja na kliencie. Z drugiej strony pojawiło się kilka drobnych problemów: niekompletny asortyment, wysokie ceny, dostawy, nieefektywność w wielu dziedzinach, potrzeba lepszego zaplecza i wymagania przestrzenne. Dlatego w latach 2016 i 2017 te trzy koncepcje zostały połączone pod jedną marką Sklizeno.

W roku 2016 powyższe problemy sprawiły, że zaczęliśmy szukać narzędzia, które pozwoliłoby nam na zwiększenie efektywności części działań. Dlatego też szukaliśmy systemu do przygotowania planogramów. W tym czasie nie mieliśmy pojęcia o tym, w ilu dalszych dziedzinach może sprawdzić się Quant.

W skrócie

  • Klient od 2016 r.
  • 25 sklepów w Czechach i na Słowacji o powierzchni od 70 do 250 m2
  • 424 producentów
  • 15 236 produktów w bazie danych, w tym 7 117 dla planogramów
www.sklizeno.cz

Ulubiona funkcja

Etykiety na półki zintegrowane z planogramami i Quant Web.

Wyniki

  • Średni czas otwarcia nowego sklepu skrócił się z 5 dni do 1,5 dnia.
  • Automatyczne zamawianie w oparciu o Min / Max zdefiniowane za pomocą planogramów specyficznych dla poszczególnych sklepów.